ännu en kväll

Ännu en dag har gått och de går så snabbt att jag redan nu- snart två månader in i resan- blir rädd att allt kommer att gå så fort! Det är ju helt galet vad tiden kan gå fort! Alldeles föör fort!

Igår fick jag post. Underbart goood post var det bland annat! I brevlådan låg det ett paket sänt från Sverige från Lokes Väg!! I där låg det svenska tidningarm ett brev och svenskt godis! Underbart gott!! Tack så JÄTTEMYCKET Lina och Catrin för paketet!!! Gud vad glad jag blev!!!

Jag fick även ett brev från Sofie och det är helt galet att jag kan bli så glad när det anländer ett skrivet brev från en när och kär person. JAG ÄLSKAR POST!!!

Ikväll har det varit avslutning på Hannah's summercamp. Det var himla roligt att se och påminde mig om alla mina dans-showe jag har haft både med mig själv på scenen och när jag varit ledare. Alla grupper på campet uppträde med en egen låt med massa dans dans dans. Superbra låtar och mycket glädje! Jättehärlig kväll! Hannah's grupp dansade till Walking on sunshine, och hur bra är inte den låten egentligen!!!????? Så grym att jag skulle kunna gifta mig med den! Fast det vore ju ganska konstigt.. att gifta sig med en låt. Men det finns säkert någon på hela planeten Tellus som har gjort det med, för det finns så mycket konstiga människor. Och jag är en av alla de konstiga människorna. Det är liksom lite skönt att kunna säga att man är en konstig människa för då slipper man att försöka vara så normal hela tiden. Då gör det ingenting om man klappar högst av alla i en publik, eller om man springer runt i mataffären, eller om man kör på fel sida vägen (fast det gör inte jag, för det skulle vara farligt!), eller om man grinar när man är trött, eller om man tycker om att samla på korkar från en speciell dryck, eller om man ställer klockan på 6.30 varje morgon för att man tror att man kommer att gå upp och gå ut och springa (men det händer ju förstås aldrig, men det är ju tanken som räknas, och jäg tänker faktiskt ganska ofta att jag tränar!), eller om man skriver om alla sina konstigheter på en blogg. Nu blev det sådär flummigt igen. Alldeles för flummigt.

Imorgon är det Friday- FRI DAG (för vissa kanske, men inte för mig) Jag jobbar på morgonen och ska också hämta hem Hannah från sista dagen på campet. Då ska vi nog åka till Westfield's mall i Bay Shore och fixa en fjäder eller liknande till Hannah att ha i håret. Imorgon kväll ska jag på mitt första AuPair-meeting. Denna gången kommer det att vara hemma hos min area director Ellen i Deer Park då det kommer att bli ett poolparty och smyckesförsäljning. Jag borde inte köpa något alls faktiskt för jag åker antagligen in till NYC på lördag och jag spenderade alldeles för mycket pengar på Victoria's Secret när jag var där igår, MEN jag har fortfarande inte spenderat de pengar jag fick av min kära moster Marie- Louise på min student. Och som det stod på en liten lapp bredvid pengarna : FÅR ENDAST ANVÄNDAS I NÖDSITUATIONER. TEX OM DU HITTAR NÅGOT ALLDELES ONÖDIGT ELLER OM DET BLIR RIKTIGT KRIS. KRAM GUDMOR!" Kanske att jag borde använda de pengarna och köpa en alldeles underbar ring som jag redan sett ut på internet. Borde inte, men kommer kanske. Det beror antagligen på vad jag är på för humör just då i stunden då jag står där med plånboken i handen och spanar in ringen. Borde inte, men kommer kanske.

Idag fyllde min underbara lillasyster MAJA 15 år!! GRATTIS JÄTTEMYCKET TILL HENNE! Jättetråkigt att jag inte är där och firar henne för jag var inte där förra året heller, då låg jag sjuk i Magaluf. Idag har jag inte varit sjuk och jag är inte i Magaluf heller. Och jag har faktikst sjungit för henne. Genom Skype! Hon fick även lite presenter förra veckan på posten och jag var ju tvungen att skicka med lite presenter till mamma och pappa också när jag ändå skickade iväg ett paket. En stor låda blev det och tid tog det på posten. Man måste beskriva allting som ligger i paketet och massa lappar ska fyllas i. Men ivägskickat blev det och familjen har fått deras saker. Dom blev glada! Och då blev jag glad!!

Nu borde jag gå och lägga mig så att chansen att gå upp 6.30 imorgon blir lite större. Och jag är rätt säker på att en dag så kommer jag faktiskt att gå upp tidigt och snöra på mig joggingskorna och gå ut och ta en springtur. Någon dag. Men inte idag.
God natt!

-Mimmi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0