En söndag

Idag är det söndag och oftast kopplas dom ihop med tråkighet. I Sverige är de flesta butiker stängda och inte finns det något att göra. Men nu tillbringar jag inte mina söndagar i Sverige längre och här på Long Island är allt öppet jämt. Ändå finns det dagar som blir segare än andra. Och idag har det varit en ganska seg dag, men ändå väldigt skön. Ingen klocka som ringde imorse, inte heller någon Hannah som kom och väckte mig. När jag vaknade av mig själv behövde jag inte stressa för att åka någonstans utan gick ner och såg lite på tv. Efter en stund åkte jag och Kurt till ett bageri och köpte färskt bröd och sen till grandma och papa för att äta frukost tsm. Där var även Hannah. Tyvärr var Hannah sjuk imorse och låg i sängen och mådde dåligt. Dumma virus! Hannah blev som tur var bättre och bättre och vi såg på både Madagaskar 1 och 2. Sedan gick vi hem till oss och såg på Rio. Jag satte mig med massa scrapbooking och nu står snart middagen på bordet, lagad av Kurt. Jag gjorde salladen :P Första gången jag faktiskt kommer att äta mat lagad av honom, förutom hans pizzor som vi gjort några gånger. Det luktar i alla fall väldigt gott från köket så det kommer säkert att bli toppen! Grandma och papa kommer också över på middag.

jag har kommit på hur otroligt svårt det är att övergå från engelska till svenska. Om jag har pratat Svenska under dagen på skype eller nåt, eller skrivit mycket på svenska som tillexempel nu, blir det alltid att jag slänger in vissa engelska ord när jag pratar svenska och tvärtom. Det låter helknasigt! haha

Hej och tack för den här veckan. Imorgon börjar en ny.
-Mimmi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0