konstiga saker händer tydligen...

Jag kom inte ens igår är jag senast skrev så var tvungen att ta mig en titt på bloggen och läsa mitt senare inlägg. Mycket har hänt sedan dess och mycket kommer att hända.

För att jag inte ska bli alldeles för stresad som jag lätt blir ska jag helt enkelt strunta i att lägga ut massa bilder idag och beskriva utförligt vad jag gjort. Istället tar jag en snabb sammanfattning av förra veckan:
Måndag: Spelade Monster-mini-golf med Kurt, Hannah och Tina. Jag vann nog inte...
Tisdag: Åkte till ett stort akvarium med Carissa (en granne) och hennes två söner. Det fanns jätte mycket att se och det var jättefint! Måste nog lägga ut en bild på de fina fjärlilarna faktiskt!


På kvällen tog jag, Kurt och Hannah den snabba båten till Fire Island och åt sushi. Well, självklart inte Hannah. Hon åt french fries och chickenfingers. och jag drack vin. Mmmm, hur hemskt den än låter, fast det är faktiskt inte så konstigt för jag gick ifrån en studentvecka till ett nyckteristiskt liv, men jag har verkligen saknar vitt vin! Det var GOTT!!!
Onsdag: Spenderade hela dagen med Tina! =)
Fredag: Satt hemma på kvällen med Tina och drack lite drinkar och öl! mmmm vad GOTT!!
Lördag: Ledig fram till 6pm. Jag och Tina kollade ut lite Halloween kostymer och nu tror jag att jag vet vad jag ska klä ut mig till! :) men än så länge hemligt! på kvällen gick jag och Hannah till ett poolparty i The Morings (här jag bor). Jag var lite bakis och var törstig så drack lite icetea och plötsligt kände jag mig så himla mycket piggare! Vet ej om det var alkohol i teet eller om jag helt enkelt bara kunde byta humör och energinivå på så där cirka 5 minuter...
Söndag: Åkte till Idaho med grandma och Hannah. Sa hejdå till Tina som åkte hem i måndags kväll till Norge. Hennes familj behövde henne inte mer och hon var tvungen att åka hem. Jag saknar henne jättemycket! Vi umgicks nästan varje dag och vi hade superroligt tillsammans!!

Jepp, det var förra veckan. Denna veckan har jag varit i Idaho tills igår natt. Vi bodde i ett hur på en liten farm hos papa's (grandpa) systers hus. Hon och hennes man var verkligen jättetrevliga och det var varit en härlig avslappnad vecka. Vi besökte 2 nationalparker, var på en rodeo, red deras häst, shoppade och tog det väldigt lugnt! Efter tredje natten vaknade jag upp UTAN huvudvärk som jag hade haft dagarna innan. Det tar ett tag för kroppen att förstå att den ska slappna av efter lite stress.

Nu är jag hemma efter en hektisk dag. Hannah har haft kompisar här som har haft så mycket energi att de nog kunde hoppa till månen. Men det gjorde dom inte (tyvärr).. Dom stannade här hos mig och sprang, skrek, jagade, åt, åt igen, sprang igen, badade, åt, badade igen... ojojoj... men nu är det tyst här. Kurt och Hannah är hos Carissa och jag åkte där ifrån för ett par timmar sedan efter god mat.

Den stora nyheter, som jag egentligen inte ver hur stor den blir, är att det kommer att komma en hurricane här över Long Island, NY. Evakuering kommer att ske imorgon kväll för att undvika Moder Jords hemska vilja. Det har sagt på tv att det kan bli upp mot 8 feet vatten på land. Jag är lite mer än 5 feet (162 cm) så det är ju rätt mycket vatten.. Men man vet ju aldrig hur det blir. Ibland kan det bli värre än vad som sagts på tv och ibland blir det mildare. Men jag är rädd. Hoppas verkligen att allt går bra, men det är skrämmande att veta att jag kommer att sitta på ett hotellrum utan att veta vad som händer med huset där jag bor och omgivingen. Det blir liksom läskigt av att bara behöva flytta på sig för att man inte vet vad som kommer att hända med stället jag är på nu och samtidigt börjag tankar om att om filmen 2012 stämmer.. konstiga saker händer, och mycket har hänt på vår jord det senaste. Inte nog med att vi kommer att få en hurricane över oss; vi hade också en jordbävning här för ett par dagar sedan. Jag kände ingenting eftersom jag var i Idaho men Kurt var på kontoret och där skadade lampor och golv. Jordbävningen var i Washington och ända hit kunde man alltså känna den... Himla läskigt med dessa naturkatastrofer och naturfenomen!

Men nu ska jag sova. Även om klockan bara är 20.55. För jag är så trött att jag har grinat. Och imorgon kommer jag att behöva all energi som man kan ha för att hålla humöret uppe hela dagen och dagarna efter.

puss och kram Sverige och Tina i Norge.
-Mimmi

Kommentarer
tina skrev 2011-09-02 @ 23:15:16

miss u

URL: http://superstariusa.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0