Det är mycket man inte förstår

jaa, visst är det mycket man inte förstår. och inte menar jag språkligt. utan regler, personer, recept, måttsystem, bilar, ja, listan kan bli lång. Samtidigt som saker fortfarande är väldigt nya här och oförstårliga är de intressanta. Det mesta i alla fall. Det är alltid kul att upptäcka något nytt även om det är något tråkigt. För varje dag som går lär jag mig något nytt. Kanske är den en knapp i bilden, ett nytt ord, en regel eller något helt annat. Jag är som en lärobok som håller på att skrivas!

Dagarna bara susar förbi och även vardagarna har alltid något nytt att erbjuda. I måndags tog jag med grannarnas tre söner hem ifrån summer campet och guuud vilken energi dom hade! Dom sprang runt, spelade spel, åt godis, sprang igen.... ojojoj. Ända tills pizzan kom och plingade på på dörren. Då lugnade dom sig en aning och satt någorlunda still på deras stolar. Men underbart roliga och härliga är dom alla tre!

Denna veckan har jag lagat olika maträtter varje dag och har nu massa lunchlådor i frysen för de lata dagarna som jag vet kommer att komma så småningom! Jag har även bakat blåbärsmuffins och kanelbullar på mammas sätt. Det finns många sätt att baka dom på, dom finns även att köpa färdiga, men mammas sätt är bäst! Dom blev goda!!

Jag har även tagit mig ut på cykel några dagar! I lördags cyklade jag och Tina till Bay Shore och träffade Camila. Vi åt lunch utomhus i solen :) i söndags cyklade jag till East Islip, i måndags bakade jag och igår cyklade jag och Tina till ett gym i East Islip och skrev upp oss på en prova-på-vecka! Så idag ska vi börja träna! Jag hoppas att hon har ätit upp sin frukost snart så vi kan komma iväg :P

Lite bilder :
 Här har vi Hannah på hennes summercamp.

BIO i fredags med Camila och Tina! Såg Horrible Bosses, jätterolig film!!



-Mimmi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0