Två långa och en kort

Hej jag heter Mimmi och jag är kort! Med två långa tjejer från Tjeckien gående bredvis sig känner man sig lite som dom på Höga c uttryckte sig "hon blonda lilla" haha. Ja, jag är väl den då. Den där blonda lilla. Men det är okej. För då kan jag ha HÖGA klackar!!

Idag är det tisdag och en helg har susat förbi. I lördags hade vi Jitkas (den gamla au pairen) hej då fest. Det var jättetrevligt! Jitka är kvar i en vecka till och hon visar mig runt varje dag! 
 
Igår var det 4 Juli som firas med trevligt sällskap och god mat. Vi grillade hos pappans bror och efter det åkte vi till en fest där det tändes massa fyrverkerier.

Det känns som att jag har bott här i evigheter och jag frågade mamma alldeles nyss på skype när hon och familjen skulle komma och hälsa på mig?! Men jag har ju egentligen bara varit borta drygt en vecka! Det har hänt mycket och dagarna har varit fullpackade!


Även om jag saknar Sverige kan jag inte se mig själv att åka hem. Jag bor ju här nu. Hemma i Sverige finns bara ett rum med kartonger att bo i. Det jag saknar är egentligen närheten av välkända ansikten. Att skratta ihjäl sig åt en rolig film och att kunna ringa en vän när man behöver prata. Jag träffade en tjej från Brasilien på hotellet i början och hon bor väldigt nära här jag bor så jag ska försöka att träffa henne nästa vecka! Det ska bli kuuul!

Tack och adjö för idag! Glöm inte att lära mina Snapplefacts! Jag ska försöka att uppdatera dom ofta!

-Mimmi



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0