Hej dag hej natt

Dagarna bara flyter på och idag träffade jag Tina från Norge för första gången. Hon jobbar som Au Pair hos några grannar med deras underbart söta son Kyle! Ett nytt barn är på väg också och det hon borde komma när som helst!

Jag trivs så bra här och idag har jag gått och shoppat på ett köpcentrum. Jag mår alltid lika bra av att något nytt hänger i garderoben. Det är det som är själva känslan. Jag älskar den! Imorgon ska jag dit igen och då kolla på en halloween dress till Hannah, På onsdag nästa vecka har dom halloween tema på henner summercamp. Jag hoppas jag hittar något bra!

Igår var jag ledig hela degen och sov länge och tog det mest lugnt. Jag lagade lite mat och på kvällen åkte jag, Kurt, Hannah och våra next-door-neighboors till Fire Island med båt och åt Sushi på en mysig restaurang. solnedgången var underbart vacker och efter maten gick vi till stranden och vattnet var skönt! Jättemysig kväll och jag trivs så bra med alla grannar och vänner. Alla är så trevliga!!

Just nu har jag fyra flikar uppe på datorn och dom alla är om en biograf nära mig. Jag kommer inte ihåg vad stället heter så jag försöker på alla sätt och vis för att figurera ut det! Men bio blir det antagligen imorgon i alla fall. Med Camila från Brasilien som nu bor i Bay Shore och kanske Tina också. Det ska bli mysigt att hitta på något, man blir lite uttråkad av att inte gå i skolan och plugga.. konstigt nog... fast jag saknar det ändå inte. Jag har det så bra här! jag ska inte klaga. Jag kan ju egentligen hitta på massa saker på dagarna som att baka, laga mat, shoppa, sola, bada i poolen, träffa kompisar, träna, sova, skypea.. ja nästa vad som helst. Jag har bara varit alldeles för lat för att ta mig för att göra något vettigt ännu. Ända sedan jag kom hit till USA har jag varit sååå trött hela tiden, men nu börjar jag bli piggare och piggare och det är så underbart!

Nästa vecka har jag som mål att besöka minst ett gym, en pilates studio (om gymmet inte har pilates) och även kolla upp några olika dans studioar. Jag måste också börja bestämma mig för vad jag vill plugga för något under året, eller om jag ska åka i väg en helg och ha det som plugg. Det är många beslut, men det är kul. för jag får bestämma! :D

 Här har vi Hannah som cowgirl. I tisdags var det nämligen Western-tema på summercampet.

 På stranden igår.


Och det bästa av allt: med sushi på tallriken (som jag nu älskar, jag visste att den dagen skulle komma!!) och med denna utsikt ska man inte klaga. Det var riktigt vackert!!


god natt mina vänner, vi ses snart!

-Mimmi



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0