Hoppsan hejsan Sverige!

Ja, än så länge är jag i Sverige! I ungefär 2 veckor till kommer jag att befinna mig på Sveriges vackra (?) västkust. Sedan bär det av. To the BIG APPLE!!! Eller? Jag tror man kallar New York så i alla fall... Ja, nu har jag fått det bekräftat. Man, vilka nu "man" är, kallar New York City för The Big Apple! Undra varför... JAg ska nog ta reda på det. Någon dag.

För de som inte har förstått det åker/flyttar/reser (kalla det vad du vill) till USA den 27 juni 2011. Jepp, idag är det bara 13 dagar kvar.

Jag kommer att jobba som Au Pair hos en familj som bor på Long Island i New York. Familjen består av Kurt och hans dotter Hannah som fyller 7 i oktober. Så då fick ni lite info där. Jag ska försöka att skriva så mycket som möjligt så ofta som möjligt under min tid där. Och tanken är att jag ska stanna i 12 månader hos familjen och sedan har jag möjlighet att antingen förlänga med 6, 9 eller 12 månader eller åka ut och resa i USA en månad. Jag får se vart mina vägar tar mig och jag ser verkligen fram emot alla äventyr jag kommer att få uppleva!

-Mimmi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0