godis är gott

Idag, eller rättare sagt inatt då jag drömt massa konstiga saker och vaknat upp, bestämde jag mig för att bli nyttig. Yes, ni läste rätt. Jag ska bli nyttig. Jag har kommit in i dåliga vanor med en kaka till kaffet och något gott till efterrätt. Något konstigt, också bra, finns i mig. Jag bestämmer mig alltid för att sluta med sötsaker när något speciellt händer. Som idag, Halloween, USA's största godisdag! Men jag tog inte en tugga. Bra Mimmi! MEN, ja, det finns faktiskt ett 'men', mitt nyttiga kommer bara att hålla en vecka. För imorgon om en vecka kommer Hanna hit från Sverige med svenskt lösgodis. Då måste jag ju liksom äta godis! Lösgodis är något jag saknar från Sverige. Också hushållsosten och osthyvlen. Men om allt går bra till i tullen kommer jag att få allt om en vecka!! :D Men i en vecka ska jag vara nyttig och idag började jag men nyttiga dag med ägg till frukost. Försökte även att få Hannah att smaka, men hon vägrade. Sedan åt jag ett ägg till till mellanmål. Här i USA kallar vi det "snack" och det är verkligen ett snack. Typ chips, kakor och pretzels. Men jag åt ett svenskt mellanmål; ägg på ett knäckebröd. Till lunch gjorde jag en god soppa med kyckling och grönsaker. Jag slängde i princip i det som fanns i kylskåpet; lök, sparris, morötter, paprika, majs och kryddor förstås! Middagen blev sushi, min nya favoriträtt! Och sedan njöt jag av ett glas rött i soffan och tittade på Man in Black. Hahha, vilken silly movie! men den var kul!


-Mimmi




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0