Hej och förlåt..

.. för att jag inte skrivit på så länge. Men jag har helt enkelt haft fullt upp. Alldeles fullt upp. Min kära vän Hanna Cristensson kom förra tisdagen och vi har gjort något helta tiden, varje dag, hela veckan!

När jag kom till flygplatsen för att hämta henne var klockan ca sådär 3.23 pm. Hennes flyg skulle komma 3.27pm. Jag var pirrig och skakig i hela kroppen! Jag gick fram och tillbaka och satte mig ner, reste mig upp, gick, satte mig. osv osv... I mer än en timme fick jag vänta på att på se hennes snygga ansikte och jag trodde att hon blivit fast i tullen pågrund av osten som hon hade i resväskan till mig. Men det var bara en himla lång kö som tur var. Osten fick hon behålla och den står nu i mitt kylskåp. Även lösgodis hade hon nerpackat och glögg och glöggmuggar till min familj här. Tisdagskvällen blev lugn hemma. Dagen efter började vi morgonen med en cappuchino hos farmor och fortsatte sedan med frukost på Panera Bread. Vi shoppade lite på Bay Shore mall och åkte sedan ut till Captree, en fin ö, där jag visade henne runt lite. Sedan blev det lunch hemma och på kvällen åkte Hannah, Hanna och jag och såg på Dolphine Tale på bio.

På fredagen gjorde vi manikyr och åt lunch på The Beach Tree. På kvällen bjöd Kurt mig och Hanna på middag på Verace och där spenderades hela kvällen. Trerätters med ett glas vin till middagen och sedan gick vi ner till Kurt i baren och drack ett par glas till! Det var en jättetrevlig kväll!! Dagen efter åkte vi till NYC och spenderade nästan hela dagen där. Vi shoppade massa och gick omkring i Central Park. Åhhh vad fint det är där!! På kvällen kollade vi på Slumdog Millionär med Kurt hemma.

Söndag: slapp dag. Sov länge och åt frukost kl 1pm. Såg på american football och åkte en snabb sväng till Deer Park outlets. På kvällen åt vi middag på Tellers med familjen. Gisele, Hannah's första au pair kom på lördagen från Brasilien och stannar tills nästa vecka!

Måndagen blev shoppingdag!!! Gisele, Hanna och jag åkte till Riverhead's outlets och shoppade loss! Vi hade hela bagagen full med påsar!!! Det ver superskoj!!! Jag köpte bla två par converse, en klänning, Levis jeans och några tröjor och pyjamasar. Fick också med mig en påse från Victora's Secret med fina underkläder och nattlinnen!

Igår, tisdag, hade det redan gått en vecka sedan Hanna kom  hit och då var det dags för henne att åka hem igen. Det var tråkigt! Jessie, en chaufför (som även hämtade Hanna på flygplatsen), körde henne tillbaka till JFK. Sedan körde han tillbaka mig till huset och på kvällen åt vi sushi. Jag saknar henne redan. Det har varit en superkul vecka med Hanna och jag hoppas hon kommer igen någon gång!!! Hon tog med sig en liten del av hela Sverige så nu har jag energi att fortsätta mitt år här.

På fredag åker jag till ett universitet över helgen med Linda. Där ska vi plugga och lära oss om American Goverment, Politics and Issues. Det ska faktikst bli skoj. Det känns som att de resterande veckorna på 2011 kommer att gå snabbt! Nästa vecka är det Thanksgiving och sedan är det inte många veckor kvar till jul. Då måste alla julklappar köpas. Och den 26 december åker vi till The Virgin Islands som är några öar utanför Puerto Rico. Där ska vi snorkla och dyka, shoppa på duty-free affärer och sola och bada. Vi ska bo på HannahB båten! Jeg ser fram emot det som en galning!!!!

Nu måste jag plugga och skriva klart min uppsats!!

Ha det bra!

-Mimmi



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0