en känsla av trötthet och hemlängtan

Idag är det torsdag och Rosh Hashannah. Hannah var ledig från skolan och ville leka med grannbarnet Alanna. Jag har varit exhausted heeeela dagen. Bara att behöva säga samma sak till två barn tusen gånger gör en person uttröttad. " DO NOT JUMP ON THE COUCH", "GO OFF THE TABLE", "DON'T RUN AROUND", "SIT STILL WHEN YOU'RE EATING". It's like talking to a wall... Men dom har blivit bättre och egentligen ligger nog felet hos mig som inte kan straffa barn. Jag är alldeles för snäll.  OCH precis NU så råkade jag radera alla rader jag skrivit och jag tänker inte skriva samma sak igen. Men det handlade i alla fall om att det är okey att "straffa" barn ibland. Jag är dålig på det. Och inte är det kul att vara hatad...

Jag tror att jag har blivit beroende av kaffe. Jag vill ha kaffe nu, imorse, imorgon och varje dag. Det ger mig härliga koffeinkickar. Av energi blir man glad. När jag ät trött så är jag sur.

Idag har jag också haft/har hemlängtan. Det är på grund av tröttheten. Dom två hänger ihop. Ibalnd kan en tredje enhet (tårar) också hänga ihop med trötthet och hemlängtan, men inte idag :)

Även imorgon är alla barn lediga från skolan. Jag ska försöka få hit en kompis till Hannah eller droppa av henne någonstans. Kanske att jag får tid till en kaffe!!! haha

Nu ska jag sova efter denna exhausting day.... Imorgon spelar Black Eyed Peas i Central Park, och konserten är freeeee. MEN biljetterna är FÖRSTÅS sluuuut. Jag drar nog på bio med några vänner...!

puss och kram
-Mimmi

Kommentarer
Lina skrev 2011-09-30 @ 10:43:37

kul att du har börjat dricka kaffe! När du kommer hem så kan vi ha långa kaffekvället tillsammans :D Fast då får du ju faktiskt komma till Karlstad, hihihihi<3
Lina skrev 2011-09-30 @ 10:44:01

kul att du har börjat dricka kaffe! När du kommer hem så kan vi ha långa kaffekvället tillsammans :D Fast då får du ju faktiskt komma till Karlstad, hihihihi<3
Maria skrev 2011-10-01 @ 20:49:56

Bra foto med dig framför Manhattan! Passar bra till namnet på bloggen.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0