Godnatt

Att skriva what's on your mind är inte alltid så lätt. Det kan lätt bli lite småkonstigt och underligt. Som nu, nu tänker jag på att tänka på what's on my mind. Men nu kom en annan sak upp i huvudet.

JO, så här är det... MAJA KARLSSON OCH LISA KARLSSON, KAN NI PLEASE LOGGA IN PÅ SKYPE LITE MERA OFTA. JAG SAKNAR ER OTROLIGT MYCKET. DETTA GÄLLER ÄVEN MAMMA, som jag också bad om receptet på bagels för längesen och har inte fått det än, OCH PAPPA, vet att du inte har skype, men säg till mamma eller maja att logga in!!

Mamma: Jag skulle inte bara vilja ha bagels-receptet utan även dina/mormors goda köttbullar-receptet. jag måte laga lite svensk mat och bjuda familjen på. Vid Hannah's busstopp idag träffade jag och Kurt en mamma som bor i The Morings. Hennes son hade tydligen haft en svensk kompis över och han hade lagat köttbullar. Och nu är det nog min tur att försöka laga lite svensk mat även om jag hellre äter utländsk. som tex sushi, som jag här har lärt mig att ÄLSKA!! Som tur är tycker både grandma och Kurt jättemycket om sushi också så vi besöker en sushirestaurang ganska ofta! mmmmmmmm, GOTT! Och det är även enkelt att ta med sig Hannah dit, för hon tycker om deras ris! Men idag åt vi på Friendly's där jag beställde en spicy chicken salad. Den var god. Hannah och Alanna fick chickenfingers och french fries, och glass som dessert. Det blev messigt måste jag säga och när vi gick därifrån hittade jag chokladfläckar på min jacka som antagligen låg lite för nära Hannah's händer... jaja, tur att man inte har bacillskräck för choklad och barn. Då skulle jag aldrig överleva här.

Klockan är bara 9pm men jag ska faktiskt redan slänga mig i sängen, som jag faktiskt redan sitter i så det blir ju lite svårt att slänga sig, men jag ska försöka! Imorgon ska jag ha energi till att ta över världen, (eller bara sätta mig i bilen och köra till ett gym), så jag behöver min sömn. God natt!

-Mimmi


Kommentarer
mamma skrev 2011-09-08 @ 15:36:57

Vi har allt försökt att skypa men det har inte alltid funkat. Du har inte varit online eller andra saker.



Receptet på bagels skickar jag med tidningen Top Hälsa. Jag har inget rcept från farmor men jag gör köttbullar som min mamma gjorde/gör, men jag skickar ett recept som jag tycker är bra till dig.



Kramar mamma




lisa skrev 2011-09-08 @ 20:07:10

halloo snygging! jag har besök från min kompis trine ifrån norge nu, så det har varit lite mycket att göra :) men vi kanske kan skypa i morgon under dagen ? jag saknar dig otroligt mycket också!!! det är på väg ett litet kort till dig på posten :) hihii..... recept på mammas köttbullar kan jag skriva här ; blanda först ströbröd och vatten i en stor bunke, ställ i kylen en stund tills det tjocknar lite grann. om de blir för löst, ta lite mer ströbröd. sen blandar du ner blandfärs och typ två äggulor, hackad gul lök, och salt, peppar eller andra kyrddor om du vill. sen rullar du små bollar och steker dem med maaaasssa smöööör !!! bli rså jävla gött !!! :D love you!! Puss

URL: http://lisaell.blogg.se/
mamma skrev 2011-09-09 @ 07:37:29

Glömde skriva att vi saknar dig också och har tittat på resor till New York. Vi får prata om det på skype. Det är bättre att du skypar oss när du har tid. På fredagar och varannan torsdag är jag hemma hela dagarna. jag pluggar ju nu.

Kram mamma

URL: http://blondhjarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0