Till er människor som faktiskt tar sig tiden att gå in på min blogg och läsa...

... säger jag förlåt för att jag är en dålig uppdaterare. Det är helt enkelt så att jag har levt mitt liv istället för att skriva om det. Men nu -en tisdags kväll efter att jag lagat middag, tvättat kläder, städat, diskat, nattat Hannah, läst godnattsaga, sprungit upp och ner för trappan för att svara i telefonen som ringer, tagit på mig pyjamasen och borstat mina tänder- har jag tid att skriva. Hela helgen som varit var jag ledig. Från fredag kväll till Måndag kväll. Fredagskvällen blev seg och jag var ensam hemma och somnade tidigt. Lördagsmorgonen erbjöd ett Au pair-meeting in Deer Park på Panera Bread. Det var trevligt att träffa lite nya folk och äta bagels och dricka kaffe :) Efter "mötet" åkte jag och några andra au pairer till en out let i Deer Park, men jag hade en nervör-exalterad-pigg känsla i kroppen så jag kunde knappt vara stilla och lugn. Jag var bara hetsig. Jag trodde att jag ahde blivit förföljd av en polis, men han körde till slut om mig. Jag var aaaaas rädd! Det jag var nervös och exalterad för var att börja dansa igen, efter fem slappa månader då musklerna i kroppen omvandlas till fett. Jag hade anmält mig till en balett klass och en "jump and turn" klass. Det var verkligen jättekul!!! Inte alls likt balett lektionerna i Sverige (även om dom kunde vara kul ibland också). En härlig grupp tjejer välkomnade mig och läraren var toppen, även om hon gjorde min smärta av strechen 10 gånger värre. Men det är så det ska vara!

på lördagskvällen tog jag bilen till East Northport som ligger på andra sidan Long Island än vad jag bor. Där bor Mareike, tjejen från Germany. Hon hade besök av en kompis från hennes hemland och jag och Linda kom och hälsade på dom. Vi åt chinesefood och bakade brownies! Mmmmm vad gott!! :)

I söndags åkte jag till NYC med Camila (Brasilien). Det blev en heldag då vi gick mycket och såg mycket. Chinatown, Little Italy, Manhattan Bridge, Brooklyn Bridge, World Trade Center-platsen och vi avslutade med Staten Island Ferry. Självklart såg vi också mycket därmellan alla platser och det var mycket trevligt! Jag ska visa der bilder!

Igår (måndag) började dagen fruktansvärt dåligt. Jag hade, redan i söndags, träningsvärk i benen efter baletten. när jag i NYC promenerade mycket gick värken över mer och mer men varje gång jag satte mig ner en stund och sedan reste mig upp, då var jag jättestel! Natten mellan söndag och måndag vaknade jag massa gånger av att benen värkte och var ömma. Och igår då... morgonen började med att jag inte kunde ställa mig på mina ben och sträcka ut dom. Så jag fick helt enkelt börja krypa runt i mitt rum. Jag kröp till badrummet för att borsta tänderna och sedan skulle jag försöka mig downstairs. Jag reste mig sakta uppåt men kom bara halvägs då jag hängde mellan mitt rum och räcket ovanför trappan. Då kom Kurt's kompis Mike (som bor här en vecka) ut ifrån badrummet och kollade konstigt på mig. Då föll jag ihop på golvet och kände mig som en hund. Mike började bara skratta när jag försökte förklara vad som hänt med mina ben. Det var som en kram som inte ville försvinna. Jag föste mig fram på rumpan nerför trappan och sedan kröp jag som en bebis omkring på nedervåningen för att släppa ut Maya ur hennes lilla bur och följa henne till dörren och släppa ut henne. Jag försökte resa mig igen. Lite bättre gick det, men jag kunde fortfarande inte sträcka ut benen. Jag kände mig som en handikappad 140-årig tant. Under dagen gick det bättre och bättre men inte fören igår kväll runt 10pm kunde jag sträcka ut högerbenet. Vänsterbenet var ganska okej hela dagen. Jag träffade Linda på lunch och haltade omkring i East Islip. När folk stannade för att låta oss gå över gatan ångrade dom sig nog dirket när dom såg vilken tid det skulle ta för mig att krossa vägen.

På kvällen gick jag och Mike över till grandma och papa på dinner och det var trevligt. Ett glas vitt i handen och papa som sat next to me och skrattade åt mina ben. Det var en jätte trevlig middag och mycket skratt. Kanske undrar ni var Kurt och Hannah höll hus. Dom åkte till Florida i söndags eftermiddag och kom tillbaka igår då Mike och jag hämtade dom på flygplatsen.

Idag åkte jag med Mike till New Jersey, dit han ska flytta på måndag. Utsikten från NJ är helt galet fin. Man ser hela Manhattan. Det ser inte ens verkligen ut, mer som hen tavla... Han körde och detta var första gången jag åkt bil genom Manhattan. Alldeles galet och onödigt mycket bilar. Hälften är gula. Han skulle skriva på ett kontrakt och sedan åkte vi hem igen. Hemvägen blev lättare och snabbare för då åkte vi över Manhattan updown på en expressväg instället för mitt i smeten på 34th Street.

Ja, det var min helg det fram tills idag. Här kommer lite (många) bilder från Manhattan i söndags med Camila.



Camila and Mounique. (också från Brazil)

 Little Italy. Cigarr-mannen.

 Manhattan Brigde

 Brooklyn Bridge





On the Staten Island Ferry:


Manhattan skyline.... Underbart fint var det när vi åkte med färjan! Där vill jag bo någongång!


-Mimmi

Kommentarer
Nathalie Carlsson skrev 2011-09-28 @ 13:10:04

Ah Mimmi! Har precis last din blogg, som jag inte hunnit med pa lange. Du verkar ha det sa himla bra och jag ar sa glad for din skull! Det ar sa inspirerande att lasa den och DU ar sjukt inspirerande. Fortsatt vara precis sa underbar som du ar! Manga varma halsningar fran mig i Vietnam!!
Lina skrev 2011-09-29 @ 18:27:09

Åhh inte lite avis på dig där borta i NYC! själv sitter jag här i trista gråa högsäter och är snuvig, MEN jag har fixat webcam så nu kan du se mig också :D!!..du verkar ha det så jäkla grymt och fortsätt uppdatera, klickar mig in här varje dag:)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0