well, weel, weekend

Hej igen mina käääära läsare, om jag nu har några.... hahah... (pinsamt......)

Idag skrev jag in mig på ett gym. Lucille Roberts-fitness for women. Nu måste jag helt enkelt börja träna eftersom jag betalar för det! Jag träffade Linda for lunch today på ett mysigt café i Bay Shore. Där satt vi och drack kaffe och åt god mat i fina, gamla fotöljer. Efter lunchen åkte jag och köpte sockar till Hannah och såklart var jag tvungen att gå in på Forever 21 och såklart hittade jag kläder som jag ville köpa. Det har inte gått så bra med sparandet denna vecka. Jag har köpt 3 toppar, ett par tighta träningsbyxor, 2 tröjor att träna i, ett par mjukis att träna i, en smyckeshängare, 2 sportbh:ar (dom bästa jag någonsin haft på mig måste jag tillägga) och idag köpte jag ett par korta tights att träna i och 2 par jeans. Men jeansen var så billiga så jag tror jag skulle få hjärtstillestånd eller nåt i butiken. Kanske var det inte sååå illa men billiga var dom verkligen!!!! Antagligen kommer dom att töja sig, och bli fula i färgen och konstiga bara efter att jag haft dom på mig en gång, men men, skit samma. Det var värt att testa, och vem vet, kanske att dom håller sig jättebra!!

Hannah började på en dansskola idag och jag var/är såååå avundsjuk på henne. Jag vill också dansa! Not fair....! Jag har inte gett upp än på att hitta en dansskola men det känns som att jag har tittat på varenda en på hela Long Island. Jag får väl istället nöja mig med att åka in till NYC och ta ett par klasser på Broadway dance center någon gång i månaden.. Det vore ju inte fy skam det!

Som godnattsaga läste jag ikväll "Mr Happy" för Hannah. Hon har massa små böcker om olika personer/figurer; Mr Bumb, Little Miss Somersault, Little Miss Tiny, Mr Greedy, Little Miss Bossy, Little Miss Chatterbox mfl mfl... En historia varje night läses i Hannah's rum. Antingen är det jag eller Kurt som läser den. Ikväll var det jag.

Även ikväll ska jag gå och lägga mig tidigt för att orka gå upp och åka till gymmet efter att ha lämnat Hannah på skolbussen. Sen ska jag tvätta. Det är inte lika kul som att träna, men det behövs ju det med.

God natt, ta hand om er och stay well. En bil har fyra weel och imorgon blir det weekend.
-Mimmi



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0