nu var det dags att skriva igen!

Nu har jag inte skrivit på typ en och en halv vecka. förlåt. Det har väl egentligen hänt något speciellt som jag behövt berätta för er helt enkelt. Jag fyllde 20, saknade min familj och mina svenska vänner och åt massa godis och glass men mina nya vänner. Dagen efter firade familjen Bohlsen mig på Tellers (en restaurang). Vi åt god mat och jag fick fina presenter. Helgen som passerade tillbringade jag på Long Island's universitet där jag studerade History of American Women. Det var suuuuuper boring!!! Men nu är jag klar och behöver inte plugga mer under min tid här i USA. Annars har jag gått till gymmet och hängt med Linda.

På fredag ska Linda ha ett jewelry party och jag ska försöka att inte spendera för mycket pengar. På söndag åker jag, Hannah och hennes farföräldrar till deras båt som förtfarande finns nere i The Virgin Island. Det ska bli underbart. Sol och värme och stressfritt.

Under ett par veckors tid har jag kollat igenom gamla säsonger av One Tree Hill. Det är helt galet hur jag aldrig kan få nog av det. Jag blir så inspirerad av serien och vill börja leva mitt liv. Nu. Det känns ibland som att tiden står still här i NY. För mig gör den det. Det kommer att bli konstigt att åka hem till Sverige i Juni och se att många vänner har kommit så lång. Flyttat, börjat plugga.... det känns som att det jag längtar hem till är livet jag levde innan jag åkte hit, men det livet finns inte mera. Jag har inte kvar varken min lägenhet eller mina vänner i staden där jag used to live. Ändå längtar jag hem så otroligt mycket. Jag tänker på det varje dag och vill att tiden ska gå fort. Och samtidigt vet jag att det kommer att bli jättesvårt att lämna min älskade Hannah här på Long Island. Men jag har fortfarande tid kvar här och även om jag går igenom min kalender varje dag och bläddrar fram de få veckorna som återstår så försöker jag leva i nuet varje dag. Vissa dagar är det bara svårare än andra. Och nu tog det sista inspelade-OTH-avsittet slut och jag måste sova.

Btw så köpte jag en ny kamera igår. En bättre one. Den ska åka ner i väskan till the V.I på söndag så att jag kan göra er allihopa jätte avundsjuka på mig och solen. För jag är jätte avundsjuk på alla er som sitter hemma i Sverige med era familjer och vänner och kan gå ut på krogen. Det är faktiskt sant. Även om mitt liv här verkar sååå glamoröst så går det inte att jämföra med ett liv där man kan tillbringa all sin tid med männsikor man älskar. Jag saknar er allihopa helt enkelt. puss

 
Idag tog jag denna fina bilden utanför huset. Ville dela med mig av den. Har faktiskt tänkt att förstora den och göra en tavla av den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0