2012

Efter ev vecka utan internet fick jag äntligen tillgång till ett fungerande wi-fi! Men veckan har dock varit underbar!!
Först firades Jul förra söndagen. Vi öppnade paket under granen på morgonen och på eftermiddagen åt vi middag hos farmor och farfar. Jag fick massa fina presenter och är supernöjd med julen. Saknade dock familjen oerhört mycket! Första julen utan dom var tom.
På Annandagen åkte Kurt, Hannah, tre av Kurts kompisar och jag ner till St. Thomas, The Virgin Islands. Vi sov första natten på ett jättefint hotell och Hannah och jag hoppade i poolen så fort vi kom fram. Dagen efter spenderades massa timmar i poolen och på solstolen. Underbart!!! På kvällen flyttade vi oss till Hannah B-båten som mötte oss på ön. Därefter har veckan erbjudit mycket. Vi har åkt runt till olika öar och snorklat, solat, ätit och haft det så otroligt superbra! Vädret har varit bra hela resan och jag har blivit brun!! Jag kan inte lägga ut bilder nu men dom får ni se när jag kommer hem, vilket är imorgon. Ja, imorgon flyger vi hem igen. Det ska faktiskt bli skönt. Komma tillbaka till gymmet, göra en väldigt behövlig manikyr, träffa mina vänner och skypa med min familj!!
Nu blir det snart middag här på båten vilket jag inte har behövt hjälpa till med alls. Kocken har fixat alla måltider hela veckan! Detta har varit semester. Nu är vi tillbaka på St. Thomas och när vi var på väg hit satt jag på båtens topp och kollade ut över havet, bort mot horisonten i solnedgången. Vilken otroligt härlig känsla det var. Jag lyssnade på New Soul av Yael Naim, vilken är syster lisas och min låt. Omringad av grönbetäckta berg och hav var underbart. Jag kunde inte göra annat än le.
När vi på onsdagen kom till St. John var det som att komma till en plats som jag alltid drömt om. En strand med några få tysta kroppar och havet in front of me. I tystnaden kunde jag andas in en varm, lugn luft i en härlig breeze. Vart vi än har åkt denna veckan har det känts som att vi kommit till ett vykort. (vilka jag inte har skickat än btw, har inte hittat frimärken. Ska köpa dom imorgon och få iväg dom.)
Okej, då får väl jag säja hej då för stunden. Jag har massa känslor att få ur mig men får spara dom tills ni får se bilderna (och då är väl känslorna borta förstås, menmen...)
Gott Nytt År på er allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0