Söndag

Att vakna när man har sovit tillräckligt är underbart! Imorse var det inget eller ingen som väckte mig. Efter en stund snoozande kom Hannah in till mig och kröp ner bredvid mig under täcktet. Vi pradade om allt möjligt och sen började hon spela på sin ipod och jag grejjade med annat på min phone. Kl 10am kom Linda och John med bagels, frallor och crumbuns. En lugn frukost och sen började jag med typ 1000 saker samtidigt, som alltid. Tvätt, disk, städ, cooking. Nu är nästan allt gjort och jag väntar på att en familjemedlem ska logga in på Skype så att jag kan dela med mig av det nyaste.
I går vaknade jag av att Linda, min vän, ringde och ville hitta på något. Vi och Mareike träffades i Babylon och åt lunch (frukost för mig) på en mexikansk restaurang. Mmmmmmm, sååå gott!! Nachos, guacomole, sourcream, chicken, vitlöksräkor och annat mumsigt! Vi köpte en liten efterrätt på ett bageri och gick runt i den lilla staden och gick i affärer. Vi besökte också Kurts nya restaurang som öppnar där i Februari. Det såg jättefint ut! Massa rum i en baota byggnad. Dit hoppas jag på att få komma mycket. Asiatisk mat är ju awesome! Efter Babylon åte vi till Bay Shore mall där jag köpte ett par superfina svarta Steve Madden-klackar. Det var min förtidiga födelsedagspresent till mig själv. Det kan nog hända att jag köper något mer till mig själv också, som tröst för att jag fyller 20 på fredag och inte kan gå ut och fira det med familj och svenska vänner. Men jag klagar inte, jag har en familj här och tyska vänner, jag ville bara ha en bra anledning för att köpa dyra skor till mig själv.
Nu ska jag hoppa in i duschen och sen ska jag nog äta lite lunch :) ring mig på skypefamiljen!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0