March 12, 2012

Det där med att korta ner skype-samtalen funkar inte alls. Varje gång jag öppnar min ipad eller sätter på datorn går jag in på skype i hopp om att Maja är inloggad.(hon är den som oftast är inloggad av familjemedlemarna.) Men nu har det gått typ 4 dagar utan skype-samtal. Bra jobbat Mimmi!

Idag fyller Hannahs farmor år och vi kom precis hem från middag på en Countryclub. Det var väldigt trevligt och min seafood-spinach-fettuccini-rätt var delicious. Dock väldigt stor men jag fick med mig resten hem. Det är något som jag tyckte var så konstigt när jag först kom hit. Överallt tar man med sig maten hem om man inte äter upp den. På fina, lyxiga restauranger är det supervanligt. Det var något som jag inte alls var van vid i början men nu tar jag alltid med min resten av min rätt hem och äter till lunch dagen efter. Himla smart är det faktikst.

Veckorna nu i mars går rätt snabbt måste jag säga. Jag trodde att mars skulle gå väldigt segt för det är ingenting som händer... men det är skönt med "vanliga" veckor ibland också. Jag börjar på min tredje vecka imorgon på mitt spring schema och har följt det hittills. Märker redan hur mycket bättre kondition jag har fått, och vilken energi jag har hela tiden!!! Det är underbart. Och så börjar ju vädret bli bättre också! Jag längtar tills våren och sommaren!

I torsdags åkte Linda och jag ut till en strand. Vi tog med oss Maya som blev åksjuk i bilen.. usch...!!!! DEt var väldigt vindigt på stranden men jättefint som alltid. Vi hade lite picknick i vinden och hade en trevlig men kort tid.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0