Starbucks

Det var hela FYRA dagar sedan jag skrev senast. Shame on me! Sitter just nu på Starbucks med en Caffè Mocha och en Pumpkin Cream Cheese Muffin. Mmmm, yummi! Tänkte att jag nu kunde ägna min tid till att uppdatera mitt liv för er läsare. Nyss var det måndag och jag bestämmde mig för att bli nyttig denna vecka. Det höll jag tills i onsdags. Då kom ett paket på posten med godis och kakor från min kära Sofie. Tack sötnos!! I tisdags träffade jag min vän Mareike på en kaffe på Starbucks och vi pratade om livet. Om allt och om ingenting. Jag är så glad att jag har träffat de vänner som jag har träffat här. Dom förgyller mina dagar. Piggar upp mig på dåliga dagar och gör mig gladare på bra dagar. Skrattar med mig, gråter, äter, dricker. Dom finns alltid där. Det är jag glad för!! Ville bara säga det :)

Well well, i torsdags åkte Kurt, Hannah, Mike (Kurt's kompis) och jag till ett bröst cancer event på restaurangen Prime. Det var trevligt, även om jag mestadels satt själv vid bordet och knaprade is. Min dejt Hannah sprang runt och lekte och skjöt gummiarmband. Det är skönt att hon kan roa sig själv. Och hon har alltid någon att prata med. Jag diskuterade ett och annat med vår snygga servitör då han gick och tittade till mig då och då. Jag gillar event och sånt. Det är alltid kul att klä upp sig och bära klackar och klänning. Och se så där snygg ut som man inte gör när man går upp på morgonen och drar sig till gymmet. Och sedan hem igen till soffan. Nej, då ser man inte snygg ut. Men på evnet måste man se snygg ut. Det är bra, så att jag inte glömmer bort hur man klär upp sig eftersom jag inte går ut längre. Mitt liv som nykter au pair funkar bra om jag får tillfällen då och då att klä upp mig till. hahha

Igår kväll gjorde jag ingenting alls. Satt i soffan och kollade på en sjuk film med Kurt bara. Hannah var hos grannen och lekte. Sedan kom dom hem till oss och då åt vi glass. Och sen sov vi. Det var skööönt, har varit trött hela veckan och en förkylning sitter i kroppen. Sov länge imorse (lördag) och sedan hamnade jag här. På Starbucks. Ska snart träffa ett par brasilianska vänner och gå ut i solen. Det ska bli härligt. Jag behöver lite D-vitamin!

Okej, så idag är det lördag. Imorgon är det söndag; bagel frukost och amerikansk fotboll på tv. Sedan kommer måndagen och sen är det TISDAG!!! Då kommer världens bästa Hanna hit och hälsar på!! :D Jag får ont i magen när jag tänker på den!!! Jag är så exalterad!!!

Nu ska jag tvinga mig själv att göra läxor som jag fått av ett universitet som jag ansökt till. Om två veckor ska jag åka iväg och plugga en helg på Long Island University med Linda. Vi ska studera Amerikansk politik. Inte så kul. Och jag har fått en läxa som jag måste ta tag i NU. Okej, hejdå, ha en underbar helg!! :)

-Mimmi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0