hej hopp

Klockan är nu 8.41pm här i USA och jag kollade precis på statistiken för bloggen. 2 personer har varit inne och kollat på bloggen den 5 oktober. Vilket är imorgon. Det är så konstigt och svårt att förstå alltså... Hur kan liksom människor göra något just nu som är imorgon.... När man flyger till olika länder flyger man liksom framåt och bakåt i tiden. Det är coolt faktiskt!

Idag har jag varit babysitter för en granne/vän/Kurt's vän's son. Han fyller tre på måndag och är huuuur söt som helst. Vi hade kul tillsammans. Kl 3.30 kom Hannah och bigbrother Brian hem from school och mamma Carisa (grannen/vännen/Kurt's vän) kom hem och gjorde kycklingsoppa! mmmm, hemlagad mat! GOTT! Jag saknar hemlagad mat. Som jag inte själv har lagat alltså. Mammas hemmalagade mat. Typ köttbullar, pizza, ugnstekt falukorv, potatismos, pannkakor, sallader, bagels (fast bagels'arna här är supergoda också! Jag åt en idag!), cheperdspaj och hembakat bröd. När mamma, pappa och Maja kommer och hälsar på mig i vår MÅSTE dom ta med sig lite mat från sverige. Och en osthyvel och hushållsost. Och lösgodis med center, ferraribilar, lysmelk och nappar mm. Det är det jag saknar i matväg från Sverige. Så är det med det.

Imorgon ska jag antagligen åka till Dowling college med Linda och se om det finns något kul att plugga. Kanske spanska. Eller dans. Eller nåt annat. Nått med lite läxor helst. Jag hjälper Hannah med hennes, det räcker. Och idag hjälpte jag Brian med hans. Imorgon måste jag också gå och fixa mina naglar som jag inte har gjort på aaaaalldeles för många veckor. Typ 3. När man väl blivit van att gå dit minst en gång i veckan blir det konstigt när man slutar gå dit. Imorgon får jag gå dit igen efter gymmet och spendera lite av mina välförtjänta pengar som jag fick idag av Carisa! =) Att passa barn är GRYMT!

puss och hej
Sofie, jag saknar dig!

-Mimmi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0