boat

Jag började skriva ett blogginlägg i lördags men det gick inte att publicera. Efter det har dagarna gått fort framåt och idag är det redan onsdag. Idag är jag ledig, hjälpte Hannah bara att komma till skolbussen imorse. Strax efter 9am åkte jag iväg från mitt hem och kom alldeles nyss tillbaka. (3pm) Först träffade jag Linda på Panera Bread för vi umgicks och pratade med kaffe i handen och en bagel framför oss. Vipps så hade 2 timmar gått. Då gick vi lite i affärer och jag kom precis på att jag faktiskt spenderade lite pengar på köpcentret. En födelsedags present till mamma och örhängen till migsjälv för Halloween. Jag tror att jag ska vara en Hippie. Men jag vet inte ens om jag ska klä ut mig.. Men nu har jag nästan allt för att vara utklädd iallafall! 

Efter köpcentret åkte jag själv vidare till en bokaffär där jag gick omkring i en timme och pratade med mamma på skype på telefonen. Jag köpte inget alls utan hamnade på Starbucks istället. Träffade Camila. Vi åkte till Micheals. (En stor arts and craft store) Köpte lite saker till Hannah's födelsedagskalas på lördag. Det ska bli ett safariparty på HannahB-båten. Tid gick. Camila och jag blev hungriga. Vi åkte till en burito-bar i Islip och åt lunch. Där såg jag Kristoffer Hallgren, tio år från nu. Röd keps, gul jacka. Jepp, det var han.

Helgen som varit spenderades på HannahB-båten med grandma, papa och Hannah. Underbar helg var det med skinande väder. Jag gick omkring i en kort sommarklänning utan att frysa. Båten låg i Sag Harbour och vi åkte aldrig någonstans. På söndagen tog vi bara bilen en sväng till East Hamptons och gick i lite affärer. Helgen har varit väldigt avslappnande och skön. Jag gjorde i princip ingenting alls.


De senaste två veckorna har jag längtat hem. Hem till Sverige. Till vänner och familj. Till välkända gator och uteställen. Till min säng. Till mitt rum. Men jag får helt enkelt fortsätta att längta för jag kommer inte att åka hem än. Veckorna går så fort och hösten kommer att ha mycket att erbjuda. Halloween, Thanksgiving, Jul, en och annan manikyr och antagligen en plugghelg i November. Efter Jul åker vi till The Virgin Islands och sedan är det år 2012. Gott nytt år. Februari bjuder på min 20års dag. Senare på våren hoppas jag få besök av min kära familj och jag hoppas också på att jag får spendera mer tid på båten. Där mår jag så bra. Det händer alltid någonting så jag är aldrig uttråkad och då går tiden fort. Jag har snart varit här i fyra månader och då återstår åtta. ÅTTA. Det är faktiskt en väldigt liten siffra. Tänk när man var åtta år. Det var elva år sedan! Snart tolv.

Det är lite synd att jag kommer att fira min 20års dag här, och inte på ett Systembolag i Sverige. det är ju egentligen där man borde tillbringa sin 20årsdag om man bor i Sverige. Någon kan väl skicka ett kort på Systembolaget på min födelsedag så kanske det känns lite bättre.

Nej, nu yr jag iväg märker jag. Och jag har fortfarande saker på min To-Do-lista att göra. Här kommer bara lite oktober-sommar-bilder från helgen:



-Mimmi
 


Kommentarer
Lisa skrev 2011-10-12 @ 22:40:08

åhh vad mysigt du verkar ha det ändå. även fast du har längtat hem det sista.. vi får prata på skype någon dag tycker jag! taack för den fina tshirten jag fick :D och några dagar senare när jag skulle slänga plastpåsen, så hittade jag en jättefin ring där i också! vilken tur ! åh tack kära du!!! Vad menar du med att du såg koffe förresten?? haha... han är väl inte där?? eller såg du någon som var lik honom?!

vilka härliga bilder ifrån båten... ser jätte gött ut...tänk att du fyller 20 snart asså...helt sjukt..haha...

jaja som sagt, kanske vi kan snacka på skype i morgon eller så??!! jag är hemma vid 3 typ svensk tid. ... vad ska du göra i morrn?! pusssss på dig mittt hjärta <3

URL: http://lisaell.blogg.se/
mamma skrev 2011-10-13 @ 20:53:00

Jag fattade inte heller det där om Koffe.

Kram, kram, kram

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0