Söndag

Igår tog jag en spruta mot höstens influensa och idag har jag varit öm i armen. Jag minns när svin influensan flög runt i Sverige och alla var så mesigt rädda för att få den. Vissa blev ju rädda så fort någon hostade. Herregud!! Men det var lite kul det som Alexandra Vahlberg gjorde efter att hon tagit sprutan. Min klass med 29 tjejer var super rädda för både att få influensan och att ta sprutan mot den. Själv tog jag den aldrig. Och inte blev jag sjuk heller. Men men, det hade gått omkring så otroligt många rykten om vad som kunde hända när man tog sprutan och bland annat var det att man blev jätte sjuk, slutade prata och började gå baklänges. När då Alexandra Vahlberg gick ut från rummet efter att ha fått sprutan (jag vet inte om hon var först, för jag var ju inte där, men jag har fått höra historien) började hon att gå baklänges och herregud vilket ståhej det blev i klassen. Tårar rann och oron blev värre. Hahha, när jag fick höra storyn börjDe jag bara att skratta. Ojojoj, Aja vet allt hur man skämtar om allting! Hahha, grym tjej det!
Jag fick iaf inga reaktioner av sprutan igår, och det är ju skönt!
Detta har varit en slapp vecka och jag måste försöka att ändra på det imorgon. Jag gick till gymmet bara EN gång och gick ut och sprang en gång. Gick inte till min danslektion igår för jag hade ont i huvudet och var seg i hela kroppen. Har känt mig down denna veckan. Även om jag har haft många jättebra stunder så har jag längtat hem till Sverige.
En dag funderade jag på hur det skulle bli om jag åkte hem tidigare och inte fullföljde mitt år här. Det skulle bli konstigt tror jag. Jag skulle ju förstås sakna min familj här och mina vänner och vad skulle jag egentligen göra i Sverige mitt i vintern?! Nej, usch, jag vill inte hem till kalla Sverige under vintern och jag har mycket saker att se fram emot här. Halloween is coming up, Hanna C kommer hit, Thanksgiving, Jul, Resa till The virgin islands, Nyår, Min födelsedag, Lindas jewelry party in March, antagligen någon mer resa någonstans, Påsk, våren och såklart massa saker in between! Nej, någon tidigare hemresa blir det nog inte utan nästa gång jag ser Sverige blir nog i Juli 2012.
Nu ska jag börja planera min höst 2012. Vad händer då? Jag vill upp till Sthlm och jag vill kanske plugga och jag vill träffa mina kompisar och min familj mycket. Och om Maja åker till USA och går på High School då måste jag ju åka hit igen. Och Lisa kanske befinner sig i Danmark, eller i Spanien, eller i Centralamerika. Då vill jag ju besöka henne också. Det är mycket jag vill göra men det första jag ska göra när jag kommer till Sverige är att köpa alkohol på systemet! Hahahha
God natt
-Mimmi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0