natti natti

Imorse, eller om det var igår kanske, gick jag runt i mitt boende och fick plötsligt en "wow, jag bor faktiskt här"-känsla. Jag sitter faktistk nu -på riktigt- i min säng på andra våningen i ett hus -som nu faktiskt är mitt hem- på Long island i USA. Det är rätt coolt när man tänker efter. Så länge som jag har drömt om att åka till USA, och nu bor jag här. Om jag säger något i stilen som "Du har spöken i ditt hus" till Kurt, så säger han "vårt hus". Wow, jag bor liksom i USA just nu. Men det som jag skrev, om spökena. Det stämmer faktiskt. Jag vet inte om jag har skrivit det tidigare men det bor spöken här. Det kan vara så att det är samma spöken som bodde hos mig på Tureborg men det kan också vara mannen som bodde här innan. Jag tror att han är död... Mystiskt. Men Kurt trodde mig ju inte såklart när jag berättade för honom om spökena. Det är inte så många som gör det. Men lillasyster Maja gör det. Och hennes kompis Linus. Han kan till och med prata med spöken och andar, så han måste ju liksom tro mig.

Idag fick jag tillbaka bilen från bilservicen! UNDERBART!! Och imorgon ska jag åka till gymmet efter att jag droppat Hannah på skolbussen. Jag har en sånt toppenliv! Går upp 6.45/7.00am, klär på mig, borstar tänderna, äter frukost, tar ut Maya (hunden), borstar tänderna igen och sedan är klockan 7.30am och då väcker jag Hannah. Jag hjälper henne med allt jag redan gjort och klockan 8.35 går vi till "busshållplatsen". Bussen ska komma 8.40am, men kommer alltid sent. Men vad gör det?! Än så länge är det helt okey varmt/kallt på morgonarna. Jag och Hannah brukar ta med Maya till bussen och sen tar jag med henne hem igen. Efter det är jag "ledig" fram till 3.30pm då Hannah kommer hem från skolan. Där emellan har jag alltså ca 6,5 timmar att göra lite vad jag vill. Shoppa. Sova. Se på tv. Laga mat. Baka... yeah yeah, you name it! När Hannah kommer hem från skolan har hon lite läxor som måste göras och lite hunger som behöver försvinna. På måndagar har hon karate och torsdagar dans. Under hennes aktiviteter sitter jag och läser eller skriver eller leker med min iphone. På tisdagar brukar hon leka med en kompis och på onsdagar är jag "ledig" hela eftermiddagen. På fredagar "jobbar" jag bara till ca 6pm då Hannah går till grandma och papa. Sen är jag ledig fram till kl 6pm på lördag och "jobbar" kvällen. På söndagar brukar Kurt, Hannah och jag hänga lite tillsammans. Åka båt, slappa, beställa pizza eller nåt i den stilen. En slappdag helt enkelt! FAN vilket bra liv jag har! Jag är otroligt tacksam för det och glad för allt jag har! Denna helgen ska jag vara ledig från fredag kväll tills måndag eftermiddag! Vad bra man kan ha det! Jag ÄLSKAR min posetiva attityd och jag ÄLSKAR mitt liv!

Men förstås, en liten nackdel är det. Jag saknar mina vänner och min familj. MEN, vi ses snart allihopa! Det vet jag! Och har ni pengar och lust, kom och hälsa på mig vet ja!

Nattinatti
-Mimmi


Kommentarer
lisa skrev 2011-09-20 @ 21:28:38

jag älskar dig <3

URL: http://lisaell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0