Pepp-blogg till depp-blogg

Från att ha varit en pepp-blogg då jag tränade på gym, hade kul med kompisar och skrattade mycket verkar det som att detta nu blivit en depp-blogg. Såklart att livet går i berg-och-dal-banor men just nu verkar det som att jag inte kan ta mig upp på berget. Det ändras antagligen på lördag (idag är det torsdag kväll). På lördag är jag ledig och ska träffa min enda vän Linda. Ja, det låter lite sorgligt och sanningen är att det är det faktiskt. Två av mins tre bästa kompisar har flyttat och Linda är den enda som finns kvar (vilket jag uppskattar till tusen må ni tro. Utan henne hade jag åkt hem för länge sen!) Det jag egentligen kom hit till bloggen för att säga är att jag är väldigt avundsjuk på alla mina nära och kära som har sina underbara vänner och familjer så nära hela tiden. Jag borde sluta att kolla runt på facebook för det gör mig bara deppig.
I förra inlägget beskrev jag allting som ska/skulle hända innan jag åker hem i juni och den listan har redan påbörjats. Kom hem från Bahamas igår (lägger ut bilder imorgon) och nu är det bara fem dagar kvar tills familjen K kommer hit. Ni tänker säkert, "fan vad hon har det bra hon. Får åka till Bahamas och bo på en lyx yacht. Hon får se så och uppleva så mycket." Men va spelar det egentligen för roll när man inte upplever allt med dom man älskar och kan vara sig själv med??!! Jag menar inte att jag inte tycker om att vara här eller att jag inte tycker om min värd familj. Det är bara det att människorna här går inte att jämföra med er i Sverige. Det är bara så. Jag vill att ni där hemma uppskattar det ni har. Gör det för min skull. Please

Kommentarer
lisa skrev 2012-04-13 @ 10:46:02

hej gumman min. Jag förstår precis vad du menar och visst är det inte roligt att uppleva saker när man inte har någon man tycker om att dela ögonblicken med! Men om bara 4 dagar så kommer vi till dig och ska uppleva massa fint ihop! Sen har du bara två månader kvar och tiden går ju så himla snabbt. Du klarar det här minsann, och sen står vi här med öppna armar och välkomnar dig hem i juni. Hela din familj och alla dina vänner. Tänk vad mycket roligt vi ska hitta på i sommar! Åh jag längtar efter dig så jag blir galen. vi ska ut på roadtrips och åka på festivaler, dricka öl i solen och hitta på massa skoj innan du ska börja plugga!! Nu har du stått ut så länge så du kan stå ut lite till , för den som väntar på något gott ....... :) och visst kanske du inte inser det nu, men i efterhand så ska du se att du har nog tagit lärdom av det här året. så nu ska jag fortsätta jobba min sista arbetsdag här och sen ska jag hem å tvätta och börja packa ihop min lila resväska hihihihi puss på dig kära syster

URL: http://lisaell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0