kris?!

Hej, jag måste erkänna något. Jag har fått ålderskris. Yes, Mimmi Karlsson, 19 år, ålderskris. På fredag är jag inte längre tonåring och då, enlige Hannahs farfar, blir jag en kvinna. Jag vill inte bli en kvinna. Hur kul låter det på en skala?! I sju måander har jag betett mig som en mamma. Jag menar inte att jag har haft sju dåliga månader, men jag har inte riktigt haft kunnat bete mig som en 19åring. Allt ansvar har legat över mig som ett moln varje dag, och jag jag som är miss-vill-göra-allt-perfekt har blivit stressad över småsaker. Och nu ska jag ta på mig rollen att bli en kvinna också. Nej, jag stejkar.

Jag minns förra året på min födelsedag, jag ville inte fylla 19. Hur tråkig ålder som helst. Istället blev jag 18+1. Jag åt middag med mina vänner på Höga C i Uddevalla och hade jättekul resten av kvällen. Jag tror att polisen kom två gånger och klagade och ett par veckor senare fick mina föräldrar ett räkning hem i brevlådan pga högljud lägenhet. Det är ju något jag men all säkerhet slipper iår. Men jag skulle väldigt gärna betala den räkningen för att få ha den festen som jag hade förra året. I år blir det något helt annorlunda. Jag vet inte ens vad det blir än, trots att jag planerar allt. Men detta har jag liksom undvikt att planera. Människor omkring mig är mer uppfyllda än vad jag är. Visst ska det bli kul att fylla år, men samtidigt får jag känslan av att jag är på helt fel plats just nu. Jag borde varit i Sverige och gå till systemet det första jag gör när jag vaknar på fredag. Sedan borde jag ha festat och dansat hela kvällen och natten lång.

Jag antar att jag egentligen, för att inte kalla detta en ålderskris längre, bara saknar min familj och mina vänner oerhört mycket. Det känns alltid värst under högtider.

Jaja, från en sak till en annan så har jag bytt gym. Går nu till Bally Sport. Idag gick jag och Linda på en timas bootcamp och vi typ dog, men det var grymt!! Imorgon har jag en tid med en personlig tränare i en och enhalv timma. Det ska bli grymt. Just nyu är jag jättemotiverad till att träna och vara nyttig. Men jag känner ju dock mih själv. Imorgon blir jag väl sugen på glass eller nåt. Nu ska jag i alla fall sova och komma fler timmar närmare till att bli 20. Det blir säkert en jättetrevlig födelsedag, det är nog bara jag som mesar mig. I'm sure that to be a woman is awesome... Isn't it?

Kommentarer
Tina skrev 2012-02-01 @ 09:07:45

Im all most 26 but still act like Im 19, age is just a number. Just be AWESOME like u always are ;)
lisa skrev 2012-02-01 @ 09:44:20

och jag är nästan 23 och känner mig som 18 !! så precis, det är bara en siffra gumman! bara njuuut av allt som är gött. ses snart !! PUSS

URL: http://lisaell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0