livet leker inte

jag har kommit hem från en vecka i paradiset och nu är jag tillbaka i rutiner. Jag har börjat på mitt springschema vilket har gått bra hittills. Idag är det vilodag, vilket jag utnyttjat till tusen. Jag har suttit i soffan i timmar och kollat på Desperate Houswives och One Three Hill. Än sitter jag kvar här och har inte tänkt att flytta på mig på ett tag heller. Satte nyss på musik på hög volym och jag bara tänker. Tänker på saker jag saknar och på framtiden. Jag är så nyfiken på vad jag gör om 10 år. Hannahs farfar sa på resan "Tänk när man var 20 år och hade hela livet framför sig". Yes, det är jag. Jag har hela livet framför mig men vet inte i vart jag vilj börja leva det. Vad jag vill göra först. Grejen är att jag har hemlängtan och känner mig "stuck" här. Under ett års tid har allting gått på rutiner och jag saknar mitt liv som jag hade innan jag åkte. Anledningen till att jag åkte var faktiskt mest att jag inte ville fastna i Sverige. Jag var rädd att jag skulle bli sittande i ett hus i skogen. Jag lever nu motsatta livet till vad jag skulle gjort om jag skulle vart kvar i Sverige. Jag är glad att jag åkte och ångrar det inte.

Klockan är redan kvart i fem och dagen har varit meningslös hittills. Jag har ingen bil och det regnar utomhus. Det är helt galet vad mina dagar kan gå upp och ner. Igår gick jag först ut och sprang och sedan tog jag en cykeltur till CVS och köpte balsam, tandkräm och lite andra grjejer. Sedan tog jag en cykeltur till, denna gången tog jag med mig hunden Maya. Jag var aktiv hela dagen och solen sken och livet lekte. Idag är jag super oaktiv, solen gick aldrig upp och livet leker inte alls.

Ni tycker nog att jag är en bortskämd unge i ett snyggt hus med pool men sanningen är att jag vill ha allting som jag inte har och skulle kunna byta det med nästan allting jag har. Pengar gör en inte lycklig. Det är ett fakta.

I måndags var et exakt 4 månader kvar tills mitt "program" här slutar. Veckorna räknas ner och jag blickar igenom min kalender alldeles för många gånger om dagen för att se när nästa roliga grej kommer så att tiden ska gå fortare. Fast grejen är ju att tiden aldrig går fortare, eller saktare. Nu ska jäg nog kolla på lite mer av OTH och sedan får jag väl gå och lägga mig så att det blir morgon. (fortare)

Kommentarer
Lina skrev 2012-03-01 @ 22:48:13

Men Mimmi vännen<3 tänker på dig!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0